Ігри на розвиток сенсорних здібностей дошкільнят

admin 26 - Февраль - 2013

Ігри зібрала, систематизувала та виготовила
вихователь ДНЗ №19 м.Ужгород
Фоміна Жанна Володимирівна

«Відгадай і назви»

Мета. Назвати овочі та фрукти, визначаючи величину, колір, співвідносити за формою.

Ускладнення. Доповнити кількість фруктів.

Обладнання. Площинні зображення овочів, яблука ( груші ), коробка з отворами відповідно до форми предметів.

Словник. Назви овочів, фруктів.

«Ходить гарбуз по городу»

Мета. Добирати предмети згідно з кольором фону, розрізняти величину, колір, впізнавати і називати овочі, знаходити однакові за формою і кольором.

Ускладнення. Овочі і фрукти.

Обладнання. Зображення овочів та фруктів, отвори відповідного фону.

Словник. Назви овочів та фруктів.

«Постав квітку у вазу»

Мета. Співвідносити предмети за кольором ( 4 основні кольори ). Віднаходити жовтий колір.

Обладнання. Квіти основних чотирьох кольорів, кольорові вазочки.

Словник. Квітка, квіточка, ваза, жовта.

«На якому листочку сховався жучок»

Мета. Співвідносити предмети за основними кольорами. Розрізняти червоний колір.

Ускладнення. Називати основні кольори.

Обладнання. Різнокольорові площинні листочки, жучки різного кольору.

Словник. Жучок, листочок сховався.

«Яблучка ростуть на дереві» ( аналогія: груші, сливи )

Мета. Розпізнавати фрукти за зовнішнім виглядом, величиною.    Називати форму і колір ( жовтий, червоний ). Познайомити з поняттям «один», «багато». Розвивати дрібну моторику руки.

Ускладнення. Великий, менший, найменший.

Обладнання. Площинний макет дерева ( яблуні ) з картону великого розміру з прикріпленими гачками, площинні зображення яблучок, груш, слив з гачками.

Словник. Яблучка, дерево, яблука, груші, сливи.

«Одягнемо ляльку на свято»

Мета. Співвідносити за кольором і величиною предмети одягу.

Ускладнення. Бантики або панчохи.

Обладнання. Площинні силуети ляльок в різнокольорових спідничках, вирізані окремо кофтинки такого ж кольору.

Словник. Лялька, спідничка, кофтинка.

«Посади квіти на клумбу»

Мета. Вставляти круглі предмети ( квіти ) в отвори різноі величини. Закріпити поняття про жовтий колір.

Ускладнення. Різні форми квітів.

Обладнання. «Клумба» — килимок зеленого кольору з круглими отворами різного розміру,»квітки» різного кольору та різноі форми (на кожну дитину).

«Зробимо будиночок козі й козенятам»

Мета. Підбирати геометричну фігуру за формою і величиною, співвідносити їх із зразком способом накладання.

Ускладнення. Співвіднисити за формою і кольором.

Обладнення. Площинні зображення будиночків ( на кожну дитину ) з квадратними віконцями і прямокутними дверима.

Словник. Будиночок, віконце, двері.

«Залатаємо ковдру для зайчика»

Мета. Співвідносити предмети за формою, розміщувати геометричні форми у відповідних отворах. Розвивати дрібну моторику пальців.

Ускладнення. Різна величина.

Обладнення. Решітка прямокутноі форми ( на кожну дитину ), комплект геометричних форм до кожноі решітки.

Словник. Зайчик, ковдра, зима, холодно.

«Шапочка для синички»

Мета. Співвідносити предмети за формою, кольором і величиною.

Обладнання. Силуети синички, різнокольорові шарфики, різнокольорові шапочки.

Словник. Синичка, шапочка.

«Прикрасимо мамину сукню»

Мета. Вставляти геометричні фігури в отвори відповідноі форми. Закріпити поняття «колір», «форма».

Обладнання. Силуети суконь на кожну дитину з отворами геометричноі форми.

Словник. Сукня, одягати, прикрашати.

«Знайди листочок як у мене»

Мета. Співвідносити листочки за кольором і формою.

Ускладнення. Величина.

Обладнання. Листочки з різних дерев.

Словник. Листочок, дерево ( назви дерев з якими знайомилися під час спостережень ).

«Склади картинку»

Мета. Формувати цілісний образ предмета складаючи ціле з частин. Закріпити поняття «колір», «форма».

Ускладнення. З 4-х частин.

Обладнання. Предметні картинки, розрізані на 2 ( 4  ) частини.

«Склади ведмедика»

Мета. Формувати цілісний образ предмета, складаючи ціле із частин. Закріпити поняття про коричневий колір.

Ускладнення. Силуети без зразка вихователя.

Обладнання. Силуети ведмедиків із частин на кожну дитину.

Словник. Ведмідь, ведмедик.

«Знайди хусточку для лисички»

Мета. Розвивати тактильне відчуття. Дати поняття «гладенька».

Ускладнення. 3-4 види тканин.

Обладнання.  Дощечки з натянутою тканиною.

Словник. Хусточка, гладенька, м’якенька.

«Прив’яжи кульку»

Мета. Співвідносити за кольором, називати основні кольори і форму. Розвивати дрібну моторику пальців.

Ускладнення. Круглі і овальні кульки.

Обладнання.  Площинні силуети кульок круглоі ( овальноі ) форми, аркуш ворсистого паперу на кожну дитину, шерстяні нитки різного кольору.

Словник. Кулька, вітер, прив’язати, полетіти.

«Кольорові листочки»

Мета. Добирати половинки листочків за формою і величиною, співвідносити за кольором.

Ускладнення. Листочки з різних дерев.

Обладнання. Площинні зображення листочків круглоі і овальноі форми із різнокольорового картону, розрізаного навпіл.

Словник. Листочок, червоний, жовтий, зелений.

«Один — багато»

Мета. Формувати поняття «один» і «багато». Закріпити поняття про жовтий колір.

Обладнання. Площинні зображення сонечка і промінців (для кожноі дитини).

Словник. Сонечко, промінці.

Для того, щоб отримувати новини ДНЗ на електронну пошту, впишіть іі адресу у формі справа і натисніть «Отримувати!»

Отримувати новини сайту на електронну пошту:

Прокоментувати


Рекомендуємо


Warning: realpath(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home/dnzn19/dnz19.com.ua/www:/home/dnzn19/.system/tmp:/usr/local/pear) in /home/dnzn19/dnz19.com.ua/www/wp-includes/functions.php on line 2081