Заняття підготувала
вихователь ДНЗ №19 Фоміна Ж.В
Завдання: вчити складати розповіді за картиною та з власного досвіду, за зразком, поданим вихователем. Збагатити словник дітей словами, що означають осінні явища, вчити добирати антоніми, синоніми.
Формувати інтонаційну виразність мовлення, вміння працювати за словесною інструкцією. Виховувати увагу, організованність.
Хід заняття
1. Розгляд картинки «Як звірі до зими готуються». Бесіда за картиною:
- Кого намалював художник?
- Як змінюється життя лісових мешканців восени?
- Як по іншому можна б назвати цю картину?
2. 1. Відгадування загадок про тварин ( білка, їжак, заєць, лисиця, ведмідь ).
Після правильної відповіді дитина отримує картинку із зображенням тварини, які він назвав.
2.2. Повторення чистомовки з попереднього заняття на звук «л»:
Ла-ла-ла-
Міла молоко пила.
Лі-лі-лі-
В неї рученьки малі.
3. Розповідь про воду в лісі: чистий струмок.
Дидактична вправа «Пісенька струмка»
Дослід з водою на розвиток слуху: чути звук «ж». Підібрати синоніми до поняття ллється: журчить, біжить, квапиться, поспішає і.т.д. ( Переливання води з посуду в посуд.)
4. Вивчення нової чистомовки на звук «ж»:
Жа-жа-жа,
Жа-жа-жа-
Палка впала на вужа.
Жу-жу-жу,
Жу-жу-жу-
Я йому допможу.