Інтегроване заняття для дітей молодшої групи «Подорож їжачка Добрячка»

admin 4 - Декабрь - 2013

Заняття підготувала і провела

вихователь ДНЗ №19 Фоміна Ж.В

Програмовий зміст: вчити серіювати об’єкти на площині з розташуванням у просторі; вчити орієнтуватися в поняттях на, під, вгорі, внизу, біля; вчити за допомогою тактильних відчуттів класифікувати знайомі предмети за їх належністю до певного виду; закріпити знання жовтого, синього, червоного кольорів; вчити чітко вимовляти звуки «с», «ш», «ж»; розвивати вміння чітко відповідати на запитання вихователя, збагачувати словник дітей лексичними засобами відповідно до теми: «Дикі тварини»; розвивати рівновагу, координацію рухів під час рух. гри «Через струмочок»; розвивати інтелектуальні здібності та мовне дихання під час вправ: «Пальчики вітаються», «Їжачки», «Дерева», «Листочки».

Обладнання: їжачок-рукавичка; будиночок; мішечки синього, жовтого, червоного та зеленого кольорів; роздатковий матеріал (картки) для слухового диктанту; фрукти-муляжі; гриби, маленькі м’ячики, ємкості з водою; кошик з їжачками (сім’я); осіннє дерево для вправи на мовне дихання; кольоровий «струмочок».

Хід заняття.
1. (Діти сидять за столами, перед ними казковий будиночок)
— Діти, погляньте, що це за будиночок в мене на столі? Як ви думаєте, хто може мешкати в ньому? (Лисичка, зайчик, їжачок)
— Так, справді, в будиночку мешкає їжачок. (Діти знайомляться з їжачком, гладять його). Це їжачок не простий, він не схожий на інших: голки в нього не гострі, а м’якенькі, сам він дуже добрий. Назвемо його Добрячком.

podoroz-izachka-dobryachka

— А як ви думаєте, що любить їсти їжачок? (Яблука, грушки, виноград, гриби)
— А де ростуть яблука, груші? ( На дереві)
— А як називають дерева, на яких ростуть фрукти? (Фруктові дерева)
— А де ростуть фруктові дерева? (В саду)
— А давайте ми разом з їжачком зробимо яскраві картинки, які він подарує своїм друзям.

2. Слуховий диктант. (Супроводжується викладанням малюнка.)
— Погляньте, що у вас є на тарілочках. (Дерева, їжачки, яблука, сонечко, хмарки)
— Покажіть мені найбільше дерево ( показують, викладають).

podoroz-izachka-dobryachka

А тепер – найменше ( показують, викладають). Залишилось ще дерево, давайте викладемо і його.
А що може рости на наших деревах? (Яблука, груші, сливи)
Погляньте, у нас є яблучка. Якого вони кольору? (Червоного і зеленого) А якого кольору бувають ще яблучка? (Жовтого)
Як ви думаєте, куди ми викладемо зелені яблучка? (На дерево) – викладають.
А червоні? (Під дерево) – викладають.
А як ви думаєте, в нашому саду гарна погода? (Так)
А що нам потрібно викласти в горі, щоб стало тепло, сонячно? (Сонечко) – викладають
А сонечко у нас якого кольору? (жовтого, помаранчевого, жовтогарячого).
А що пливе поряд із сонечком? (хмаринки)
Вони у нас які? (білі, пухнасті, кучеряві) – викладають.
Що ще ми не виклали на нашому малюнку? (їжачків)
А скільки їжачків прийшло в садок погуляти? (три)
Вони всі однакові? (Ні. Один їжачок великий, один маленький і один середній)
Великий їжачок це, мабуть, тато, а маленький – це (синочок). А з бантиком хто? (мама). Викладають їжачків поряд з деревами.
Гарна у нас вийшла картина. Я думаю, що їжачку і його друзям дуже сподобалось.

podoroz-izachka-dobryachka
А зараз у мене для вас є ще завдання – сюрприз. (Діти встають, виходять на коврик біля вихователя, сідають в коло).
— Нас з вами запросили в гості до себе родина їжачків: мама, тато і їжаченята. Ось вони, познайомтеся. (Діти торкаються їжачків). Вони дуже люблять один одного, допомагають. Але інколи маленькі їжаченята ховаються від батьків, втікають. Чи можна ховатися від дорослих? (Ні) Ось так вони гралися і загубилися, тепер треба їх знайти. Вони десь тут, в мішечках, давайте їх пошукаємо. (Діти вибирають собі кольорові мішечки)

3. Дид. гра «Чарівні мішечки» (на тактильні відчуття).
Ви пам’ятаєте, що зазирати в мішечки не можна, ваша ручка шукає сама, що вона там знайде ви нам розкажете.
Якого кольору мішечки? (жовтого, зеленого, червоного, синього)
А покажіть мені сині мішечки.(Діти показують) Що в них? (М’ячики. Вони м’які, маленькі) А що роблять з м’ячиками? (Граються на полі)
Червоні мішечки (Гриби)
А де ростуть гриби? (В лісі) Куди ми збираємо гриби? (В кошики)
Зелені мішечки (Фрукти) Яблуко (велике, тверде, маленьке, гладеньке), груша (овальна, тверда), виноград (маленькі кульки, листочки, гілочка)

podoroz-izachka-dobryachka

Жовті мішечки (їжачки). Колючі, маленькі.
Наші ручки працювали, їм потрібно відпочити.

4. Пальчикова гімнастика.
«Пальчики вітаються» (В.п.: пальці спочатку однієї руки, а потім іншої, по черзі «вітаються» з великим пальцем. Потім вправу виконати одночасно обома руками)
«Їжачки» (В.п.: поставити долоні під кутом одна до одної. Розташувати пальці однієї руки між пальцями іншої. Ворушити прямими пальчиками.)
«Дерева» (В.п.: Розташувати кисті рук перед собою. Пальці розведені в сторони та напружені).
Дерева в лісі шумлять. Ми станемо вітерцем і похитаємо дерева (хитають руки із сторони в сторону). Після виконання вправи струсити кисті рук.

Закриємо очі і прислухаємося. Наш ліс чарівний і в ньому відбуваються дива. Подивіться, що це? (Струмочок) Він тече в лісі, тваринки п’ють з нього водичку. Давайте пограємось з ним.
5. Рух.гра «Через струмочок» (перестрибування через доріжку 20 см.)
— Дівчатка стають на одному бережку, а хлопці – на іншому.

podoroz-izachka-dobryachka

— Зараз дівчатка спробують перестрибнути через струмочок і не замочити ніг. Чому не можна мочити ніжки на вулиці? (Тому, що він холодний) А яка водичка ще буває? (Тепла, гаряча)
Давайте відпочинемо біля струмочка, послухаємо його.(Діти сідають біля «струмка», закривають очі.
6. Вправа на звуковимову та фонематичний слух «Пісенька струмка» (Лити воду з ємкості в ємкість).

podoroz-izachka-dobryachka

«с» — Са – са – са,
Са – са – са,
В лісі виросла сосна.
(Лити воду сильніше) –
«ш» — Шу – шу – шу
Шу – шу – шу,
У садочок я спішу.
(Лити ще сильніше) –
«ж» — Жа – жа – жа
Жа – жа – жа,
Гілка впала на вужа,
Жу – жу – жу,
Я йому допоможу.
Подивіться, яке чудове дерево виросло біля струмочка. Які на ньому листочки? (Гарні, жовті, зелені, червоні)
Хто так їх розмалював? (Осінь)
Осінь у нас тепла, щедра, гарна. Листочки гойдаються на гілочках. У нас зараз немає вітру, а так хочеться погойдати листочки. Як ми погойдаємо їх? (Подмухаємо)

7. Вправа «Листочки» (мовне дихання) – дути на листочки з різною силою.

podoroz-izachka-dobryachka

— Погляньте, що нам осінь принесла . (Подарунки в кошику – фрукти)
Вона дарує всім багатий врожай, теплу погоду, гарний настрій. Подякуємо їй за добро і щедрість, за ласку і увагу до нас всіх.

Для того, щоб отримувати новини ДНЗ на електронну пошту, впишіть іі адресу у формі знизу і натисніть«Отримувати!»

Отримувати новини сайту на електронну пошту:

Прокоментувати


Рекомендуємо


Warning: realpath(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home/dnzn19/dnz19.com.ua/www:/home/dnzn19/.system/tmp:/usr/local/pear) in /home/dnzn19/dnz19.com.ua/www/wp-includes/functions.php on line 2081