Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку з розвитку мовлення, математики, грамоти «Весняні пригоди з метеликом»

admin 13 - Февраль - 2014

Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку з розвитку мовлення, математики, грамоти

«Весняні пригоди з метеликом»

integrovane-zanattya-vesnani-prugogu-metelukaПідготувала вихователь ДНЗ №19

Фоміна Жанна Володимирівна

Мета: закріплювати з дітьми вміння рахувати кількісною і порядковою лічбою, визначати предмет за порядком; вчити порівнювати предмети за масою (використовуючи досліди) та позначати відповідними словами: важкий, легший; закріплювати навички орієнтації у просторі.

Систематизувати знання дітей про весняні зміни в природі: зазеленіла трава, на деревах з’явилося листя, зацвіли квіти і фруктові дерева, прокинулися комахи. Вчити бачити красу весняної природи.

Перевірити засвоєння дітьми програмового матеріалу (знання про слово, речення, наголос,звуки: голосні і приголосні, звуковий аналіз слів, поділ слів на склади); уміння уважно, точно, самостійно виконувати завдання.

Хід заняття.

Добрий день, діти! Сьогодні я підготувала для вас цікаву подорож – загадкову пригоду з чарівним гостем. Хто б це міг бути? (Здогадки дітей)
У мене є підказка – будиночок – квітка, яка захищає нашого гостя, коли іде дощ.
(Вихователь демонструє саморобну квітку, в якій ховається метелик.)

Загадка:

Тільки лялечка проснеться —
Враз у шати одягнеться.
Погляду не відірвати —
Здатна всіх зачарувати!
(Метелик)

Так, це яскравий метелик, він кличе нас у подорож. Ви готові до пригод, перешкод і важких завдань? (Так)
Тоді ми вирушаємо!

Дидактична гра «Знайди квітку для метелика» (цифри)

Мета: вправляти дітей у знанні рахунку кількісною лічбою, співвідношенні цифри і відповідної кількості предметів в межах 9.

integrovane-zanattya-vesnyani-prugodu-meteluka

Все навколо зелениться :
І дерева, і травиця.
Вилізли комашки
І малі мурашки.

— Яка зараз пора року? ( Весна )
— Чому комашки вилізають весною? ( Тому, що гріє сонечко, квіти зацвіли і комахам є чим живитися.)
Малята, добре нам усім жити в такому гарному, прекрасному світі, який нам подарувала природа. Який світ навколо нас? (Вихователь допомагає дітям дібрати та повторити слова-ознаки: світ великий, красивий, багатий, яскравий).
— Правильно. В ньому багато мешканців, які живуть, ростуть та радіють сонечку. Хто це? (Люди, звірята, пташки, рослини)
— Подумайте і скажіть, про кого ця загадка: про людей, тварин чи рослин:

П’ють дощову водичку,
Під сонцем підростають.
Зеленими листочками
Всіх радісно вітають
Що це? (Рослини)

— Назвіть, які ви знаєте рослини? Опис рослин.(Розвиток зв’язного мовлення)
— А зараз сюрприз від метелика.( Намальований стовбур дерева.) Це дерево. Погляньте, який міцний у дерева стовбур. Він щільно вкритий корою, але йому чогось не вистачає. Ніяк не здогадаюся, що не так? (Дереву не вистачає зелених листочків, отже прийшла весна.)
— Давайте виконаємо завдання – загадки і отримаємо за правильні відповіді листочки для нашого дерева.

Дидактична вправа «Третій зайвий»

(індивідуальні картки з різними завданнями)

Мета: розвивати логічне мислення та доказове мовлення, вміння виокремлювати серед трьох предметів два за спільними ознаками, пояснюючи свій вибір, закріпити знання про геометричні фігури.

(Існує декілька варіантів «третього зайвого», тому дитина повинна пояснити, за яким принципом діяла, чому обрала той чи інший варіант.)

Дидактична вправа «Закрий фішкою предмет за заданим порядком»

Мета: закріпити вміння визначати предмет за порядком, розвивати вміння доводити справу до кінця.
(Кожна дитина має свою індивідуальну картку, виконує завдання самостійно за вказівкою вихователя.)
Закрийте фішкою п’ятий предмет. (Восьмий, четвертий, шостий і т.п.)

Дидактична вправа «Порахуй і назви»

Мета: закріпити вміння рахувати в межах 9., розвивати увагу, самостійність.
Порахуйте, будь ласка, скільки кольорових горошин на ваших картках.
Підніміть картки ті діти, у кого 5 (9, 8, 7, 6, 4, 3) горошин. (Діти виконують завдання.)

Завдання з грамоти.

( Закріпити поняття «речення», «слово», «склад», «звук», «буква», «голосний, приголосний (м’який і твердий) звук», «наголос».)

Дидактична вправа «Утвори склад»

Мета: закріпити вміння поєднувати букви в склади, читати утворений склад.
МУ, СА, РІ, КО, ВА, НЕ, ПИ і т.п.

Дидактична вправа «Скажи навпаки»

Холодний – гарячий; Повільний – стрімкий;
Білий – чорний; Позаду – попереду;
Світлий – темний; Сухий – мокрий;
Зима – літо; Чистий – брудний;
Веселий – сумний; День – ніч;

Фізхвилинка.

Раз – підняти руки вгору,

Два –нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Наше дерево, завдяки виконаним правильно завданням, зазеленіло. А що йому потрібно для гарного росту, життя? (Повітря, земля, тепло, світло, вода.)
Так, вода потрібна всім живим істотам.
Я пропоную трохи проекспериментувати з водою. Вона така звична для нас. Яка вона буває? ( Холодна, прозора, чиста, солодка, кольорова і т. п. )
Досліди з водою.
(На столі розміщені склянки для кожної дитини, камінець, шматочок деревини.)
Давайте спробуємо визначити, який матеріал найважчий, а який найлегший.
(Діти досліджують: кидають камінці, шматочки деревини у воду, роблять висновки.)
Камінь потонув, бо він важчий за деревину. Ось чому човни і кораблі не роблять з каміння.
Сьогодні метелик подарував нам чудову, цікаву подорож. Ми багато чого з вами згадали, гарно попрацювали. У нас з вами вийшло справжнє весняне дерево. Я пропоную прикрасити його ще й квітами, щоб наш метелик міг заховатися від дощу і вночі спати в обраній домівці. (Діти роблять квіти з серветок методом скручування, приклеюють їх на гілочки дерева.)

integrovane-zanattya-vesnyani-prugodu-meteluka

Для того, щоб отримувати новини ДНЗ на електронну пошту, впишіть іі адресу у формі знизу і натисніть«Отримувати!»

Отримувати новини сайту на електронну пошту:

Прокоментувати


Рекомендуємо


Warning: realpath(): open_basedir restriction in effect. File(/tmp) is not within the allowed path(s): (/home/dnzn19/dnz19.com.ua/www:/home/dnzn19/.system/tmp:/usr/local/pear) in /home/dnzn19/dnz19.com.ua/www/wp-includes/functions.php on line 2081