18 - Апрель - 2013
«Дитина, яку не любили у дитинстві,
виростає людиною, яка не вміє любити…»
Аристотель
Головне у співпраці з гіперактивною дитиною – винагорода за позитивну і бажану поведінку, стимулювання мотивації, заохочення до потрібних дій.
Дуже часто батьки забувають чи не мають бажання хвалити дитину, а використовують лише один спосіб педагогічної корекції, що на їхню думку, є найефективнішим, - покарання. Покарання треба використовувати продумано, виважено, обережно.
Принципи покарання:
-
Перш ніж карати, ми маємо зрозуміти, що сталося.
-
Вибирати ефективний спосіб покарання. Не кричати і лупцювати, а , наприклад, використовувати метод штрафування, метод тайм-ауту, позбавлення привілеїв.
-
Якщо ви вирішили покарати дитини, то потім ви не маєте її жаліти чи плакати разом з нею, просити пробачення. ( При умові, якщо ви її наказали за діло, якщо ні – то вибачитись потрібно обов’язково)
-
Покарання має бути застосовано одразу, « тут і саме зараз», а не за провину тижневої давнини..
-
Якщо ми караємо, то ми маємо бути спокійними, не сердитися й не гніватися.
-
Перед покаранням має бути чітке та коротке пояснення, для чого ми це робимо.
-
Не позбавляйте дитину покаранням своєї любові, а кажіть, що вона вас дуже розстроїла, розчарувала тощо…
-
Покарання як помста.
-
Покарання як приниження.
-
Покарання не має моделювати негативних рис поведінки.
-
Карати не дитину, а її поведінку.
-
Не карати позбавленням любові. ( « Я тебе більше не люблю!», « Віддам тебе до інтернату!», « Виростеш бандитом!» та інше… )
Для того, щоб отримувати новини ДНЗ на електронну пошту, впишіть іі адресу у формі справа і натисніть "Отримувати!"