22 - Ноябрь - 2013
Із досвіду роботи
вихователя ДНЗ №19 Єдрзеяк К.С
Стук у двері. Заходить клоун з кольоровими кульками, на кульках цифри 1-3, сніжинка, будиночок, геометрічни фігури.
Запрошує нас в цирк, але спочатку пропонує виконати різні завдання.
— Ви згідні?
— Якщо так, то розпочнемо!
— Потрібно знайти кульку з цифрою 1 або червоного кольору ( на ній сніжинка).
— Клоун хоче щоб ви розповіли йому про зиму.
Бесіда про зиму.
Дидактична гра «Зимові прикмети»
Мета: уточнити знання дітей про зимові явища природи (холодно, мороз, щипає щічки, іде сніг). Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв»язки, бережно ставитись до свого здоров»я. Виховувати культуру пізнавальної діяльності.
— Яка була пора року перед зимою? (осінь)
— Як ви гадаєте, чим відрізняється зима від осені? (на деревах восени листя кольорове…). Взимку холодно, мороз, вітер, хуртовина, падає сніг.
Дидактична гра«Сніг який?»
Мета: Розширити знання дітей про зимові явища природи, властивості снігу.
Сніг який?(Білий, лапатий, мокрий, м»який, холодний.
Дидактична гра «Відгадай, коли вдягають»
Мета: закріпити знання дітей про зимовий одяг, матеріали з яких виготовляють зимовий одяг(хутро,драп,вовна), та їх властивостями.
— Як одягаємось взимку? (тепло)
Шуби, шапки, рукавиці….
— А якщо одягнемо майку, шорти, панаму і підемо купатися, загорати? Правильно? Чому? Коли, якої пори року ми купаємося, загораємо?(влітку)
Дидактична гра «Зимові розваги». Мета: закріпити знання дітей про зимові розваги; називати предмети, описувати дії зимових розваг.
— Які зимові розваги ви знаєте? (катання на лижах, ковзанах, санах.)
— Який настрій у вас взимку?(веселий)
— Як ми гріємо руки, носик, ніжки.
(Діти імітують рухи)
— Як ми ліпимо сніжки? (кидаємо)
Наступне завдання:
— Потрібно знайти мені зелену кульку.Яка цифра зображена?(два)
— Діти, яка гарна картина. Що на цій картині зображено?
(будинок тварини)
— Що знаходиться по середині? (будинок)
— Що знаходиться зліва від будиночка? (ялинка)
— А що зправа? (дерево)
— Що на цій картинці найвище? (ялинка)
— Наш будиночок знаходиться в лісі. А в лісі хто живе?
Дидактична гра «Чий хвостик?»
Мета: закріпити і розширити знання дітей про диких тварин, характерні ознаки, їх зовнішній вигляд та спосіб життя. Вчити дітей мімікою та жестами передавати повадки диких тварин, описувати тваринку. Виховувати любов до тварин.
Обладнання:
Силуетні зображення диких тварин: вовк,лисиця,заєць,білка,будинок.
— Ой, а хто це заховався за ялинкою? (вовк)
— Вовк який?
(сірий, голодний,хижий,сумний)
— Де живе?
(у лігві)
— На хатинці відчинені двері.Хтось звідти виглядає.Хто це?(зайчик)
— А де знаходиться зайчик? (У будинку)
— Зайчик який?
(маленький, сіренький, пухнастий, швидкий, полохливий, волохатий)
— Тут хтось стрибнув. Хто це?(білочка)
— Вона де? (На дереві)
— Яка?
(маленька,пухнаста,руда)
— Де живе?
(в дуплі, на дереві)
— А ось ще якась тваринка. Це хто? (лисиця)
— Де вона стоїть? (біля ялинки)
— Яка?
(хитра,руда, хижа,пухнаста)
— Де живе?
(в норі)
— Тут наші звірі вишукавались в ряд.
Хто вийде порахує?
Скільки всього звірят?
Хто стоїть першим?
Хто стоїть останнім?
Хто стоїть за вовком?
Хто стоїть між лисичкою і зайчиком?
Хто найвищий?
Хто найнищий?
Дидактична гра «Назви сім»ю»
Мета: закріпити знання дітей про сім»ю диких тварин: мама,тато, дитинча.
Заєць,зайчиха,зайченя.
Вовк,вовчиця,вовченя.
Лис,лисиця,лисиня.
Білка,білченя.
Дидактична гра «Що зайве?»
Мета: закріпити знання узагальнюючих слів: меблі посуд,овочі,фрукти,тварини.
Демонстраційний матеріал:
Тварини- дикі, свійські;
Овочі,фрукти,меблі,посуд.
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Мета: закріпити вміння добирати слова-антоніми.
Холодний-гарячий
Великий-маленький
Веселий-сумний
Солодкий-кислий
Хворий-здоровий
Добрий-злий
Теплий-холодний
Дидактична гра «Скажи лагідно».
Мета: закріпити вміння утворювати іменники за допомогою зменшувальних суфіксів.
Лялька-лялечка
Машина-машинка
Чашка-чашечка
Рука-ручка
— Знайти кульку з цифрою 3. Якого кольору ця кулька ( жовта ).
— Що зображено? (зайчики,лисички,геометрични фігури,круги квадрати,трикутники).
Робота на смужках.
Мета: закріплювати рахунок в межах 3. Вчити встановлювати рівність або нерівність груп предметів шляхом упорядкування пар практично визначати поняття «більше на один» , «менше на один», «однаково».
— Ми запросили в гості на бал зайчиків та лисичок.
— На верхню смужку, зліва на право, викладаємо два зайчика, а на нижню смужку прийшли три лисички.
— Скільки зайчиків?(два)
— А лисичок?(три)
— Що потрібно зробити щоб утворилилася пара? (покласти ще одного зайчика)
— Скільки стало зайчиків?(Три)
— Лисичок?(Теж три, порівну)
Дидактична гра «Продовж ряд»
Мета: закріпити знання про геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник; пошук закономірності.
— Ну що ж, завдання ми виконали, клоун запрошує нас в цирк.
Звучить музика.
Роздати люстерка і ковпаки.
— От ми і в цирку!
— Діти, у цирку ми теж можемо чогось навчитись. Ось подивіться, клоун приніс картинки з емоціями.
Який клоун?(Сумний)
Коли ви буваєте сумні?
Який клоун? (Веселий)
Коли ви буваєте веселі?
Який клоун?(Здивований)
Коли ви буваєте здивовані? Одягніть ковпаки, помилуйтеся які ви гарні!
Які у вас гарні очі,носик,ротик,зубки, а за зубками язичок.
Дидактична гра «Покотили язичок у ротику»
Психоемоційний етюд «Пташка».
— Молодці, зробили гарну справу-відігріли і погудували пташку.
— Клоун підготував ще цікаве завдання.Подивіться це ж обличчя клоуна.
Пластилінографія.
Мета: розвивати дрібну моторику рук, вчити викладати емоційний настрій зображуючи очі, ніс, посмішку.
Звучить музика.
— Закрийте очі, подумайте який у вас зараз настрій, відкрийте очі і зробіть клоуна з таким ж настроєм.
— Молодці! За те, що ви так гарно виконували усі його завдання, він підготував вам подарунки( сюрпризний момент).