ВАША ДИТИНА ЙДЕ ДО ШКОЛИ.Поради, рекомендації, консультації для батьків старших груп, діти яких йдуть до школи

admin 30 - Апрель - 2020

         Шановні  батькиІІІ

        В умовах карантину  ми немаємо змоги спілкуватись з Вами та Вашими дітьми в садочку. Але ми про Вас думаємо, пам»ятаємо і завжди ради допомогти Вам і Вашим/ нашим дітям.

        Поданий матеріал пропонується для батьків майбутніх першокласників та для шкільних психологів і вчителів початкових класів для роботи з батьками.

Задавайте Ваші питання.

     Передивляйтеся матеріал на нашому Сайті, в групі «Планета Дитинства. Дошкільний заклад №19» у Фейсбуці.

З повагою до Вас:  вихователі Ваших дітей,  практичний психолог закладу,  адміністрація.

 

 

                                         «Ваша дитина йде до школи».                                        

Поради, рекомендації, консультації для  батьків старших груп, діти яких йдуть до школи.  

 Систематизовано пр. психологом ЗДО№19 Т. Гірей

 

Ваша дитина незабаром йтиме до школи.
А чи готова дитина йти до школи?  Віддавати її в школу в 6 років, або, може, варто почекати ще рік? Як допомогти дитині пристосуватись до нових для неї умов шкільного навчання?Ці питання не можуть не хвилювати батьків дошкільнят. Але дати правильну відповідь навіть досвідченим батькам не завжди легко. Запам’ятайте, ваша дитина готова йти до школи, якщо: — правильно вимовляє усі звуки;-    має достатньо розвинену мову та комунікативні здібності
— замість молочних зубів виросли (або ростуть) постійні;
— має добрий зір та слух;
— має гарний апетит та міцний сон;
— уміє користуватись ножицями;
— правильно зауважує, що відбувається довкола;
— полюбляє слухати оповідання, що ви їй читаєте, вміє їх переказати;
— уміє малювати;
— уважно переглядає дитячі фільми і вистави, вміє розповісти, що їй сподобалось;
— уміє відгадувати прості загадки;
— охоче грається з дітьми;
— прибирає за собою іграшки;
— уміє складати пазли і конструктори;
— не плаче і не сердиться, коли програє у настільних іграх;
— не соромиться в присутності інших людей.

      Ваша дитина йде до першого класу, ви відчуваєте хвилювання, ра­дість, ви переживаєте, бажаєте того, щоб дитина знайшла спільну мову з новим оточенням, полюбила школу та вчительку, опанувала найкращі навички у роботі, а також здобула якомога більше знань, познайомилася з новими друзями, стала відповідальною, була хорошим учнем…

     Чи все це їй удасться?

     Адже занадто вимогливе ставлення батьків до дітей породжує страх, опір, схильність до брехні.

     А батьки, які дозволяють своїй дитині все, ризикують, що дитина виросте розбещеною, свавільною, пасивною, матиме завищену самооцінку.

     В обох випадках дитині буде складно увійти до шкільного середовища і колективу однокласників.  

     Існує один принцип, на якому мусить ґрунтуватися батьківське ставлення до дитини це — батьківська любов, увага, розуміння, послідовність, терпіння, віра, підтримка і заохочення. Дитина, яка отримує це від батьків, йде до школи підготовленою і їй там легше освоїтися.

Щоб дитина була достатньо підготовлена  до свого першого шкільного року, забезпечте їй:
— здорову сімейну атмосферу;

— багато любові;
— вашу активну участь у процесі розвитку;
— достатню кількість ігор.

      Дитина, яка незабаром піде до школи, має опанувати багато речей, які допоможуть їй легше й швидше навчитись читати, писати, лічити, засвоїти інші знання у першому класі, бути готовою сприймати розставання з батьками, стати самостійною і впевненою, виробити позитивну самооцінку, освоїтись серед однокласників.

Допоможіть дитині навчиться:
— користуватись органами чуття — спостерігати за оточуючими, слухати звуки, розрізняти запахи;

— зосереджувати увагу на об’єктах і словах;
— помічати відмінності у формі, розмірі і кольорі;
— орієнтуватись у часі і просторі;
— набути певних гігієнічних, робочих і культурних навичок;
— добре розвинути мовлення й успішно спілкуватись з оточуючими;
— тренувати пам'ять і мислення;
— розвинути цікавість і уяву.

     Дитина, яка впевнена в собі, має сформовану позитивну самооцінку, може успішно розвивати свій потенціал і переборювати труднощі, краще встановлює взаємини з іншими дітьми, розуміє їх, її краще сприймають у товаристві. Усе це допоможе дитині добре почуватись у школі, сприятиме навчанню.

       Щоб дитина мала правильне уявлення про школу, з нею необхідно багато розмовляти:

-         Дитина має знати, що, коли почнеться навчальний рік, вона ходитиме до школи щодня, окрім вихідних.

-         Важливо, щоб дитина від вас почула, що в школі не завжди буде легко, будуть і труднощі, що справжній успіх — це подолати найскладніше.

-         Розповідь про школу повинна охопити як  хороші так і  не дуже  приємні ситуації.

-         Не слід обіцяти, що першокласника чекає суцільний успіх, важливіше допомогти налаштуватись на щоденну працю, але робити це необхідно дуже коректно.

-         Зовсім неприпустимі вислови типу: «Що ти така неохайна дівчинка в школі робити будеш?», «Ось там тебе привчать до порядку!».

-         Також не сподівайтесь, що якщо ви весь цей час не привчали дитину до дисципліни, що школа нарешті зробить це за вас.

Щоб допомогти дитині налаштуватись на новий ритм життя, краще говорити їй:
— у тебе все вийде, якщо ти трохи постараєшся;

— в школі можна багато чого навчитись і дізнатись, варто лише захотіти;
— у класі можна знайти нових друзів, хоча цілком ймовірно не всі однокласники тобі одразу сподобаються.

  1. Доречно буде розповісти про свої шкільні враження, своїх шкільних друзів.
  2. Поясніть, що спочатку буде сумно за дитячим садком, за батьками, все шкільне може здаватись чужим, але поступово ці відчуття швидко зникають і дитина пристосовується до нового оточення.
  3. Пригадайте про власні почуття та хвилювання в першому класі, розкажіть, як ви чекали 1 вересня.
  4. Але важливо, щоб ваші шкільні спогади не стали додатковим джерелом хвилювання для вашого першокласника.
  5. Налаштуйте дитину, що тепер у неї будуть нові обов’язки, підкресліть, що тепер вона підросла, стала дорослішою.

Це означає, що їй тепер не лише більше довірятимуть, але і більше від неї очікуватимуть, але знову ж таки робіть це обережно, без зайвого тиску.

   І,нарешті, пам’ятайте, те, як дитина адаптується до школи і яких успіхів досягне, залежить від багатьох чинників.

Основними з-по­між них є такі:
— родинна атмосфера — взаємини і спілкування в сім’ї;

— готовність дитини до школи;
— стан здоров’я дитини;
— розумові здібності;
— емоційна стабільність, упев­не­ність, самоконтроль;
— мотивація дитини до роботи;
— умови для праці і навички роботи;
— вимоги і очікування батьків.

1. Не наполягайте на тому, щоб дитина за будь-яку ціну була найкращим учнем.

 2. Допоможіть їй бути просто хорошим учнем і здоровою, хорошою дитиною.

І пам’ятайте влучні та мудрі слова В.О. Сухомлинського: «У сім’ї шліфуються найтонші грані людини-громадянина, людини-трудівника, люди­ни — культурної особистості. Із сім’ї починається суспільне виховання. У сім'ї, образно кажучи, закладається коріння, з якого потім виростають і гілки, і квіти, і плоди. Сім’я — це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави. На моральному здоров'ї сім'ї будується педагогічна мудрість школи».

 

ДИТИНА ЙДЕ У ПЕРШИЙ КЛАС. ЧИ ГОТОВА ВОНА ДО ШКОЛИ?

 ПОРАДИ БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШ

 За основу готовності приймається необхідний рівень розвитку дитини, без якого вона не може успішно навчатись у школі. Батькам слід пам'ятати, що не кожна дитина може зразу успішно навчатися.

Річ у тім, що шлях розвитку кожної дитини індивідуальний.

        Хтось починає раніше за інших ходити, але потім довго не говорить; хтось, навпаки, не вміє усміхатися, зате починає говорити цілими фразами і добре запам'ятовує букви. Тому до шкільного віку діти мають різний багаж досвіду, знань, умінь, навичок, звичок. Безсумнівно, що згодом кожна з них навчиться читати і рахувати і навіть стане грамотною, але до моменту вступу до школи важливо, щоб дитина мала здатність до навчання. Саме від готовності залежить адаптація малюка до шкільного життя, оволодіння ним навчальною діяльністю, врешті-решт, формування особистості.

         Часто батьки, а іноді й учителі вважають основними показниками готовності до школи знайомство дитини з літерами, уміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак не тільки це впливає на успішність навчання. Адже формування даних умінь передбачається програмою для першого класу.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ: ЯК ПІДГОТУВАТИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

Зовсім не слід:

  • - змінювати режим дня дитини: позбавляти її денного сну, довгих прогулянок, ігор;
  • - оцінювати все, що робить малюк, так як оцінюється діяльність учня;
  • "проходити" з дитиною програму першого класу, насильно замінюю­чи гру навчанням.

Необхідно:

  • - прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;
  • - навчити її долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час. Учити дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально оцінювати свої дії і досягнення;
  • - формувати світогляд дитини, знання:
  • про довкілля, про себе (прізвище, ім'я, адресу), про свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі);
  • про своє село, місто, вулицю;
  • про явища природи (пори року, їх послідовність, місяці кожної пори року, їх загальну кількість і послідовність; дні тижня, частини доби);
  • про Сонце, дощ, сніг;
  • про урожай, борошно, із чого роблять хліб, цукор;
  • про улюблені книжки, вірші, казки, пісні, відомих письменників, художників, композиторів;
  • про дорослих людей (за віком, професіями, за своєю вихованістю-невихованістю; добротою, чуйністю-байдужістю; яких людей треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини, беруться порядні й непорядні люди);
  • про сучасну техніку, транспорт.

 

ЧИ ГОТОВА  ВАША ДИТИНА ДО ШКОЛИ?

Тест для батьків 

  1. 1. Чи хоче Ваша дитина йти до школи?
  2. 2. Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається та навчатися їй буде цікаво?
  3. 3. Чи може Ваша дитина самостійно виконувати справу, яка потребує зосередженості впродовж ЗО хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
  4. 4. Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
  5. 5. Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п'яти речень?
  6. 6. Чи може Ваша дитина розповісти напам'ять кілька віршів?
  7. 7.Чи вміє вона відмінювані іменники за числами (наприклад, олівець олівці)?
  8. 8.Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?
  9. 9. Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?
  10. 10.Чи може вона розв'язувати прості задачі на віднімання ті додавання одиниці?
  11. 11.Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?
  12. 12.Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
  13. 13. Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
  14. 14.Чи може вона зібрати пазли з п'яти частин за хвилину?
  15. 15.Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
  16. 16.Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?
  17. 17.Чи любить Ваша дитина самостійно працювати - малювати, збирати мозаїку тощо?
  18. 18.Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?

 

             Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх.

15-18 - Ваша дитина готова йти до школи. Ви недарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;

10-14 - Ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які Ви відповіли "ні", підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;

9 і менше - почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє. Результати можуть Вас розчарувати. Але пам'ятайте, що всі ми - учні у школі життя.

 

       Дитина не народжується першокласником, готовність до школи - це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом - з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом із дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.

       Ви можете дати волю своїй фантазії і видозмінювати завдання, а можете точно дотримуватись інструкції - у будь-якому випадку Ваша дитина росте і наближається до школи.

Але запам'ятайте, будь ласка, кілька простих правил:

  • 1. Заняття з дитиною мають бути обопільно добровільними;
  • 2. Іх тривалість не має перевищувати 35 хвилин;
  • 3. Не намагайтеся пропонувати дитині завдання, якщо вона стомлена;
  • постарайтеся, щоб заняття мали регулярний характер - "мозковий штурм" під час підготовки до школи не ефективний;
  • 4. Якщо Ви побоюєтеся за успіхи своєї дитини, радимо Вам не зосереджуватися на виробленні конкретних навичок.

 Методичні прийоми навчання у початковій школі постійно змінюються, є багато авторських програм, і Ваші зусилля можуть піти врозріз із ними. Корисніше використовувати загальнорозвивальні вправи для зміцнення сприймання, пам'яті, уваги, тонкої моторики рук. Учіть дитину звертати увагу на те, як звучать слова, - пропонуйте їй виразно повторювати слова, як українські, так і іноземні, знайомі й незнайомі. Розучуйте з нею вірші, скоромовки і складайте казки. Просіть повторювати напам'ять почутий текст і переказувати його своїми словами.

       Дуже корисно запам'ятовувати різні предмети, їх кількість і розташування; звертайте увагу дитини на деталі пейзажу й довкілля. Не забувайте порівнювати різні предмети і явища: що в них загального і відмінного.

        Запропонуйте дитині запам'ятати послідовність цифр (наприклад, номери телефонів). Добре стимулюють розвиток концентрації уваги ігри-лабіринти, в яких потрібно "простежити" доріжку персонажа, а також завдання на порівняння двох майже однакових малюнків.

      Не нехтуйте заняттями, що розвивають і зміцнюють дрібні рухи рук: ліплення, малювання, аплікації, ігри з конструкторами - усе це створює передумови для формування красивого почерку і сприяє розвитку мислення дитини. Використовуйте підручні засоби - можна відокремити горох від кукурудзи чи бобів, розсортувати ґудзики, розкласти сірники.

І, незалежно від успіхів Вашої дитини, намагайтеся створювати здоровий настрій перед школою, за якого вона б прагнула до знань, не боялася низьких балів і була впевнена у тому, що вона для Вас найулюбленіша!

ЩЕ ДЕКІЛЬКА ПОРАД  БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 1. Не залякуйте дітей школою, адже це призведе до небажання дитини

йти туди. Особливо небезпечним це є стосовно боязких, невпевнених

у собі дітей.

2. Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу.

3. Суворість і доброзичливість у вихованні дітей повинні бути

помірними.

4. Сприяйте добрим взаєминам вашої дитини з однолітками, адже за їх

відсутності виникають напруженість і хвилювання, що призводить до

появи відчуття неповноцінності, агресивності. У дитини може

сформуватися негативне ставлення до дітей, до школи.

5. Головну увагу при формуванні невимушеності у спілкуванні  потрібно приділяти  сюжетно-рольовим  іграм  (гра в школу, роль

учителя).

6. Для формування адекватного рівня спілкування і взаємодії дитини з

однолітками використовуйте ігри, за правилами яких діти змушені

узгоджувати власні дії для виконання спільного завдання.

7. Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної

оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, у яких носія-

ми ролей є іграшки (ляльки, тварини). Дитина сама створює і

реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі.

8. Для формування навчальної діяльності застосовуйте дитяче

експериментування, під час якого діти «відкривають» нові сторони та

якості об'єктів, нові знання сприяють появі нових питань.

 

Що повинна знати і уміти шестирічна дитина.

 

Шестирічна дитина повинна знати:

— свою домашню адресу і телефон;

— адресу школи;

— телефон, місце роботи батьків;

— шлях від дому до школи.

 Шестирічна дитина повинна уміти:

— самостійно переходити вулицю, дотримуючись правил вуличного руху;

— замкнути і відімкнути двері своєї квартири, подзвонити по телефону;

— самостійно зібрати портфель, орієнтуючись на розклад уроків;

— самостійно одягатися за порою року та погодою;

— стежити за своїм одягом, взуттям;

— виконувати основні гігієнічні процедури (умитися, почистити зуби,

зачесатися, мити руки перед їжею);

— прибрати зі столу після прийому їжі;

— користування туалетом.

Також дитина повинна уміти, не відволікаючись, працювати в класі,

займатися, уважно слухати вчителя та батьків, самостійно виконувати їх

вказівки, голосно, чітко, не соромлячись, відповідати на запитання вчителя,

уміти спланувати свій час, без нагадування і допомоги виконувати домашнє

завдання.

 Ще один важливий тест:  «Чи готова ваша дитина до школи?»

 

За кожну відповідь «майже завжди» нарахуєте 4 бали, «іноді» — 2 бали,

«ніколи» — 0 балів.

1. Чи володіє дитина поняттями «правий/лівий», «великий/малий», «у/із»?

2. Чи здатна дитина класифікувати, наприклад: речі, що можуть котитися, і

речі, що котитися не можуть?

3. Чи може дитина вгадати кінцівку нескладної історії?

4. Чи може дитина назвати більше половини алфавіту?

5. Чи виявляє дитина до чого-небудь підвищений інтерес, чи є у неї хобі?

6. Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих? Чи виявляє увагу,

коли хтось із нею розмовляє?

7. Чи може дитина пояснити призначення різних речей: щітки, пилососа,

холодильника та ін.?

8. Чи чітко дитина вимовляє слова?

9. Чи знає свою адресу і номер телефону?

10. Чи відчуває дитина себе особистістю, яка багато що може?

11. Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдання

з іншими дітьми?

12. Чи включається дитина в гру інших дітей, чи12. Чи включається дитина в гру інших дітей, чи ділиться із ними?

13. Чи може дитина слухати інших, не перебиваючи?

14. Чи здатна дитина посидіти спокійно протягом 25— 30 хвилин?

15. Чи здатна дитина зосередитися хоча би на 10 хвилин, щоб виконати

одержане завдання?

16. Чи може дитина розрізняти літери і короткі слова, наприклад «з/с»,

«л/м», «біб/дід», «кіт/рік»? Чи спроможна Вона розрізняти слова, що

розпочинаються з різних звуків, наприклад, «ліс/ріс»?

17. Чи здатна дитина розкласти по порядку (у заданій послідовності) серію

картинок?

18. Чи може дитина самостійно скласти пазл із 15 елементів?

19. Чи може дитина сформулювати головну думку запропонованого

малюнка, скласти стислу послідовну розповідь по кількох малюнках?

20. Чи уважно дитина слухає, коли їй читають уголос? Чи розуміє зміст того,

про що їй читають?

21. Чи ставить дитина запитання про слова й інші друкарські знаки?

22. Чи вміє дитина користуватися фарбами, пластиліном, олівцями,

ножицями?

Результати тесту:

0—28 балів: Рівень готовності дитини до школи особливо низький.

30—42 бали: Рівень готовності дитини до школи низький.

44—56 балів: Рівень готовності дитини до школи нижче за середній.

58—66 балів: Рівень готовності дитини до школи середній.

68— 76 балів: Рівень готовності дитини до школи вище за середній.

78—86 балів: Рівень готовності дитини до школи високий.

88 балів: Рівень готовності дитини до школи особливо високий.

 

Ведемо дитину в перший клас. Поради психолога батькам першокласників

 Підготовка до школи – процес і урочистий, і хвилюючий одночасно. І не тільки для малюка, який вже через місяць стане "дорослим" школярем, але і для його мами і тата. Часом більше самих першокласників хвилюються їхні батьки, які мучаться думкою, чи готовий їх синок чи донька до першого класу. До того ж напередодні школи майбутні першокласники нерідко задають їм питання, на які складно відповісти навіть дорослому.

            Саме тому я постараюся  відповісти на "недитячі" питання майбутніх першокласників і дати поради батькам про те, як підготувати дитину до шкільного життя.

 

         Влаштуйте прогулянку до школи. Обов'язково проведіть дитині невелику екскурсію до школи: походіть по двору і навколо неї, а потім увійдіть всередину. Бажано показати дитині, в якому класі вона буде вчитися, де знаходиться туалет (до речі, якщо дитина привчена ходити в туалет тільки вдома, то не буде зайвим під час прогулянок по місту поводити її в громадські туалети) та їдальня. Періодично можна ходити гуляти до школи, граючи по дорозі у щось. Так дорога до школи буде завжди викликати хороші асоціації у малюка.

         Збирайте портфель та одягайте форму. Непогано кілька разів за місяць потренувати збори до школи: нехай першокласник самостійно надіне шкільну форму. Потім мама або тато, розкидавши його шкільне приладдя по підлозі, покаже, як збирати портфель і що куди класти.

         Грайте в школу. Батьки можуть посадити дитину серед іграшок і провести "урок", при цьому попросити малюка встати, коли мама- "вчителька" входить в "клас", потім сісти за парту, взяти в руку ручку, відкрити зошит. Так для дитини не будуть незвичними ці "команди", коли вона почує їх у школі, і вона легко їх виконає. Також доведеться пояснити першокласникові, що в школі його будуть називати за прізвищем. Тому необхідно навчити його реагувати і відгукуватися на прізвище, наприклад, у грі в школу звертатися не інакше як "Петров", "Сидоров" і т. д.

 

«Щоб навчання у школі не стало тягарем»

Скарбничка порад для батьків першокласників 

  1. Привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворювались на щоденні хвилювання
  2. Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунка.
  3. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері.
  4. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів.
  5. Зустрічайте дитину спокійно, не ставте безліч запитань, дайте їй можливість розслабитись. Коли дитина  хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому.
  6. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід - зручний момент для цього.
  7. Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, хай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.
  8. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку, говоріть з дитиною спокійно.
  9. Протягом дня знаходьте час для спілкування з дитиною.
  10. З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дитиною, щоб вона лягала спати в один і той же час.
  11. Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань,   необхідно 1,5 години відпочити.   Час для виконання завдань - з 15 до 17 години.
  12. Батькам необхідно терпіння. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності.
  13. Ні в якому разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності.
  14. Дитина має відчувати, що Ви завжди її любите, завжди їй допоможете та підтримаєте.                       

       Бажаємо Вам успіхів! 

Поради психолога. Це – важливо!!!

 

Пам’ятка для батьків майбутнього першокласника.

        Хотілося б повести розмову не про дітей, а про нас, дорослих, про наше ставлення до їх успіхів і, ще важливіше, до їхніх невдач. Шкода, але ми, батьки, частіше за все нетерплячі та егоїстичні, хоча виправдовуємося «добрими намірами». Але, якими б не були виправдання, наше роздратування, крики, вияснення стосунків, покарання - все це додаткові стресові ситуації, це постійний дитячий біль від непорозуміння та образи. 
        Чим більші наші старання, чим більше уваги приділяємо ми дітям, тим вищий батьківський рівень домагань, тим більша надія і бажаніша нагорода - відмінні оцінки... 

Правило 1 
        Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Почніть її водити у ці гуртки за рік до початку навчання або із другого класу.

Правило 2 
        Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу не більш як на 10 – 15 хв. Тому, при виконанні завдань, кожні 10 – 15 хвилин необхідно давати фізичну розрядку. Почати виконання домашніх завдань краще з письма. Можна чергувати письмові завдання з усними. Загальна тривалість занять не має перевищувати 1 годину.

Правило 3 
        Комп’ютер, телевізор і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше 1 години на день.

Правило 4
        Протягом першого року навчання ваша дитина потребує підтримки. Саме у цей час у дитини складається свій власний погляд на себе. І якщо ви хочете, щоб із нього виросла спокійна і впевнена у собі людина, - обов’язково хваліть! Від нескінченних докорів і покарань ваша дитина не буде вірити у себе.  

Корисні поради для мам і татусів.

  • Показуйте дитині , що її люблять такою, якою вона є, а не за якісь досягнення.
  • Не можна ніколи (навіть у пориві гніву)говорити дитині, що вона гірша за інших.
  • Учіть дитину вільно спілкуватися не тільки зі своїми однолітками, але й і з дорослими.
  • Не соромтесь підкреслювати, що ви пишаєтеся своїм малюком.
  • Будьте чесні в оцінках своїх почуттів до дитини.
  • Завжди говоріть дитині правду, навіть коли вам це невигідно.
  • Не домагайтеся успіху силою. Примус – найгірший варіант морального виховання. Примус у сім’ї порушує особистість дитини.
  • Визнайте право дитини на помилку.
  • Дитина ставиться до себе так, як ставляться до неї дорослі.
  • Хоч інколи ставте себе на місце своєї дитини, і тоді ви краще зрозумієте, як її виховувати. 

Десять заповідей для мами і тата майбутнього першокласника. 

 

  • Не критикуйте постійно дитину, бо вона вчиться ненавидіти.
  • Не висміюйте дитину, бо вона стає замкненою.
  • Якщо дитину хвалять, то вона вчиться бути шляхетною.
  • Коли дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.
  • Якщо дитина росте в докорах, то вона вчиться жити з почуттям провини.
  • Коли дитина росте в терпимості, то вона вчиться розуміти інших.
  • Якщо дитина росте в чесності, то вона вчиться бути справедливою.
  • Коли дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей.
  • Якщо дитина росте у ворожнечі, то вона вчиться бути агресивною.
  • Якщо дитина росте в розумінні і дружелюбності, то вона вчиться знаходити любов у цьому світі. 

 

Матеріали систематизовано пр. психологом ЗДО№19 Т. Гірей.

Квітень 2020 року.

Порекомендуйте запис друзям:

Прокоментувати


Рекомендуємо

Шановні гості! Отримуйте оновлення сайту ДНЗ №19 на електронну скриньку! Впишіть іі адресу у формі знизу і натисніть"Отримувати!"
Ми знаходимося за адресою: м. Ужгород, вул. Белінського, 22 т. ( 0312 ) 2 - 65 - 17 Електронна скринька: dnzn19@gmail.com Електронна реєстрація в ДНЗ №19: http://uzhgorod-dnz19.klasna.com/